Fastelavnsgudstjeneste for hele familien. Bagefter er der tøndeslagning og fastelavnsboller og præmier til de bedst udklædte!

Halloween Gudstjeneste

Kom til Halloween i kirken! Det bliver en søndag med hygge, uhygge og udklædning, når vi holder Halloween-gudstjeneste for hele familien, - så frem med udklædningen! Bagefter er der boller, saftevand og kaffe og præmier til de bedste udklædninger.

Gud & Hotwings

Først går vi i kirken med hele familien (0-99 år), og bagefter er der hotwings fra Sumak.

Gud & Pandekager

Først en kort gudstjeneste i kirken for hele familien, og bagefter er der så pandekager til alle, - og der er også søde dessertpandekager:-)

Gud & Falafel

En kort gudstjeneste i kirken for hele familien (0-99 år). Bagefter er der falafler fra Sumak i Kvarterhuset på Motalavej til alle.

Gud & Hotdog

Først holder vi en kort gudstjeneste for hele familien (0-99 år) i kirken, og bagefter er der så hotdogs til alle, så man slipper for at lave aftensmad. Så kom bare og tag familien med!

OBS! TILMELDING NEDENFOR! Senest fredagen før

Advents – og julekoncert med Rytmekoret

Rytmekoret fra Slagelse består af 52 sangere, der synger et bredt rytmisk repertoire. Det er både danske og udenlandske komponister - og kan være alt fra Circle of life fra Løvernes Konge, Easy on me af Adele, til Søg det igen af Lisa Nielsson og Love´s in need of love today af Stevie Wonder. Når det er jul, synger de selvsagt julenumre! Koret ledes af Lars Lienhøft Larsen, som har studeret korledelse på Musikvidenskabeligt Institut i København, og som siden 2011 undervist rytmiske amatørkor.

I det danske landskab II – Ensemble Corvinus

Dette arrangement en del af en række koncerter, hvor det lokale kor fra Slagelse, Ensemble Corvinus, synger danske sange, som handler om sproget, historien og naturen.  Vi skal igen besøge den danske sangskat fra starten af det 20. århundrede og frem til i dag med fokus på sensommeren og efteråret - og ikke mindst den tilhørende emnekreds høst, modenhed og eftertanke. Det bliver med smukke melodier af Carl Nielsen, Thomas Laub, Thorvald Aagaard, Oluf Ring, Poul Schiebeck og Otto Mortensen. Ensemble Corvinus er et projektkor med 14 medlemmer, som mødes i koncentrerede forløb op til koncerterne. Koret dirigeres af organist Torben Bech Schnedler.

Pophits og ballader med Michael Dandanell

Akustisk koncert med lokale Michael Dandanell, som bakkes op af to guitarister. Repertoiret vil være populære rock - og popballader. Sanger Michael Dandanell er kendt fra den lokale musikscene, som forsanger i bandet Dandanell and the far out boys. Desuden har han deltaget i X-factor, og har siden samlet et imponerende stort antal følgere på Facebook.

Hofmusik fra barokken med Trio Sospiri

Kom med på en tidsrejse! Trio Sospiri spiller musik fra starten af 1600- tallet til midten 1700-tallet. Det er italienske sange af Caccini, Kapsberger og Calestani, og her skal vi blandt andet høre den specielle colascione - en baslut - som var meget brugt i Italien på denne tid. Udover det vil der være solostykker for guitar af Robert de Visee og Francosco Corbetta, to af tidens førende guitarister, der begge var hofmusikere: Visee hos Solkongen Ludvig 14 og Corbetta hos engelske Charles 2. Desuden spiller trioen dansk hofmusik. Det er sonater for barokguitar med continuo, skrevet til Frederik 4.'s datter, prinsesse Charlotte Amalie, som selv spillede guitar.

Kathrine Brandt - sopran og gambe.
Viola Chiekezi - cembalo
Lars Hedelius-Strikkertsen - barokGuitar og colascione.