Den moderne kirke

Halskov Kirke er en moderne kirke fra 1968. Den er tegnet af arkitekten Holger Jensen, der har adskillige nyere kirker bag sig. Stilen er enkel med røde mursten, lyst fyrretræ, sorte indramninger og et stort lysindfald. Kirkerummet er kvadratisk og intimt. Kirken rummer desuden en lille og en stor mødesal, konfirmandstue, kontorer samt diverse faciliteter.

HALSKOV KIRKE Jubilæumshæfte

Her kan du se og læse vores folder omkring kirkens historie og meget mere.
Se hæftet her

KIRKEN

Da forslaget til den ny kirke blev præsenteret, sagde en dame til sidemanden, ”Sku’ det der være en kirke, -det ligner jo et mejeri!”. Hun ikke vidste, det var kirkens arkitekt, Holger Jensen.

HALSKOV KIRKES HISTORIE

Her kan du læse omkring kirkens historie.
Klik her

20. århundredes arkitektur

Blikkenslagesmester Bach Jensen sagde ved rejsegildet "Det var en ære for håndværkerne at få lov til at rejse et bygningsværk, som skulle stå for fremtidige generationer som et udtryk for det tyvende århundredes arkitektur".

HAR DU GODE IDÉER?

Har du nogle idéer til nye arrangementer eller andre aktiviteter. Så er du velkommen til at skrive eller henvende jer til os.

Vi glæder os til at høre alle jeres idéer.