Fund fra oldtid og middelalder i Slagelse kommune.

I dette foredrag præsenteres en lang række fund fra oldtid og middelalder fra Slagelse kommune. Heriblandt ældre fund, men også nye og ukendte fund. Blandt dem er Slagelseskatten, som er Danmarks største guldskat fra middelalderen, hvis historie knytter sig til Dronning Margrete 1. s rigsmøde i Slagelse i 1376. Desuden præsenteres Skælskørkrucifikset, fenrisulven fra Gudum, ravelgen fra Næsby, verdens ældste fiske ruse fra Halsskov, og mere end 4 kg guld fra Boeslunde mm. Af den årsag, skal der advares mod, at foredragets tilhørere sandsynligvis vil blive smittet med guldfeber.

Foredragsholder er Martin Pavón fra Museum Vestsjælland, cand.mag. i forhistorisk, middelalder og renæssance-arkæologi.

Foredraget er arrangeret i et samarbejde mellem Historisk Forening for Vestsjælland og Halskov Kirke.

HALSKOV KIRKE
Birkemosevej 20
4220 Korsør
tlf. 58 37 19 14
This message is only visible to admins.
Problem displaying Facebook posts. Backup cache in use.
Click to show error
Error: Error validating access token: The session has been invalidated because the user changed their password or Facebook has changed the session for security reasons. Type: OAuthException

NYHEDSBREV

Tilmeld dig og læs omkring vores aktiviteter og nyheder.
Tilmeld dig her