OBS! TILMELDING - Pga. retningslinjerne om Corona er der tilmelding til koncerten, så vi ikke bliver for mange. Tilmeldingen kan enten ske her nedenfor på hjemmesiden eller telefonisk til kirkekontoret, tlf. 5837 1914 ma-fre 9-13.

I forbindelse med 75 år for befrielsen holder vi denne fantastiske koncert, hvor klezmer-musikken fletter sig humoristisk og dramatisk ind i Primo Levi's romantekst, der både er smertefuld og håbefuld. Musikken var de forfulgte jøders trøstende rusmiddel, og det jødiske folks musik, og den stammer overvejende fra de østeuropæiske lande. Efter 2. verdenskrig fandt den fodfæste i Amerika, og er i dag udbredt over hele verden.

Musikken fletter sig sammen med Primo Levi`s roman, Om ikke nu, hvornår så? Romanen handler om urmageren Mendel, der er på flugt fra tyskerne, og gennemspiller hele krigens og menneskehedens drama – fra død, forræderi og had til humor og kærlighed på trods af alt, - som et moderne epos.

NIS BANK-MIKKELSEN: Suveræn oplæser. EN blanding af Aladdin, Bellmann og Rytter.
JENS SCHOU: Soloklarinettist med en svaghed for klezmermusikkens livsglæde og melankoli.
ANDERS SINGH VESTERDAHL: Fantastisk harmonikaspiller, med verdensmusik som sit speciale.