Bob Dylan sagde om Johnny Cash:
“Han var som nordstjernen – du kunne styre dit skib efter ham.”

Rick Rubin (producer) sagde:
“Hans storhed var ikke at han var en stor sanger og sangskriver – det var han – men elsker ham fordi han var et stort menneske, og hans menneskelighed skinnede igennem hans arbejde."

Engle og dæmoner blander sig med countrymusik og amerikansk musikhistorie, når sangeren Karsten Holm & band leverer “Cash i kirken”. En musikalsk fortælling om Johnny Cash og den evige kamp mellem det religiøse og tilværelsens skyggesider, der var en enorm drivkraft for ham som kunstner.

“Cash i kirken” handler om Johnny Cash og de indre kampe, han hele sit liv udkæmpede, og som udmøntede sig i de formidable sange og fortolkninger, han efterlod til denne verden. Karsten Holm fortæller om Cash’ tro, hans dæmoner, stofferne og alkoholen, hans kamp for at holde misbruget nede – den evige kamp mellem det gode og det onde.

Det er fortællingen om, hvordan Gud redder ham, da han beslutter at begå selvmord i en grotte. Cash ser lyset (Guds lys), da hans egen lommelygte dør ud. Det er fortællingen om hans forhold til kærligheden, sin elskede og familien – og til de udstødte og de fattige. Cash var forkynder på sin egen måde, og hans eftermæle er historien om en kunstner med hundrede procent autenticitet.

Karsten Holm – sang og guitar
Martin Blom – diverse guitarer og kor
Bjørn Bønne Petersen – kontrabas og kor
Knud Erik Fuddi Steengaard – violin

HALSKOV KIRKE
Birkemosevej 20
4220 Korsør
tlf. 58 37 19 14
This message is only visible to admins.
Problem displaying Facebook posts. Backup cache in use.
Click to show error
Error: Error validating access token: The session has been invalidated because the user changed their password or Facebook has changed the session for security reasons. Type: OAuthException

NYHEDSBREV

Tilmeld dig og læs omkring vores aktiviteter og nyheder.
Tilmeld dig her