NÅR SORGEN TYNGER

Dagcenteret Teglværksparken og Halskov Kirke ligger i hver sin ende af Birkemosevej på Halsskov i Korsør men ikke så langt fra hinanden og derfor er vi gået sammen om at oprette en sorggruppe. Faktisk begyndte samarbejdet allerede sidste år, så det er nu tredje gang, der er sådan en sorggruppe.

I sorggruppen mødes vi til en snak om den sorg, som vi hver især bærer med os. Sorgen kan føles på mange forskellige måder, men når man først har fortalt om sin egen sorg og har hørt de andre fortælle om deres sorg, så er det alligevel som om, noget er fælles.

Man kan sige, at sorgen er lidt som en Ruko-nøgle, for det er på en måde de samme følelser, sorgen vækker i os alle sammen, men det er bare forskelligt, hvilke følelser der fylder mest i hver enkelt af os, og derfor er det så godt at tale og lytte, når sorgen skal heles.

Vi mødes første gang fredag d. 6. marts i Teglværksparkens VIP lokale på 1. sal, og sorggruppen er åben for alle. Man kan tilmelde sig hos sognepræst Jacob Støvring på tlf. 2862 8550 eller hos Pernille Gøttske i Teglværksparken på tlf. 2484 2993.

Vi mødes seks fredage kl. 10.00-11.00:
- Fredag d. 6. marts
- Fredag d. 20. marts